hye guys..cheema here..welcome to my blog..harap korang enjoy wif my blog & feel free to drop your comment here..tq

Tuesday, August 16, 2011

di tuju kan khas utk kwn2 aku...

GENG..kalo korang baca/terbaca blog aku ni, bnda pertama yg aku nk korang cari ialah entry ni...cari smp dapat...mcm mane pun caranya aku x kire..jnj korng jmp entry ni....aku harap kt sama2 blh follow pe yg aku tulis kali ni,...

7 cara bersahabat kerana ALLAH..:
  1. memberitahu temannya bahawa dia KASIH dan SUKA kepadanya...                                                   *NAbi SAW telah bersabda: "jika seseorang kasih kepada seseorang, maka hendaklah dia memberitahu temannya."
  2.  apabila berpisah dgn seseorang, maka hendaklah dia mendoakan sahabatnya TANPA pengetahuannya..                                                                                                                        *Nabi SAW bersabda: "setiap hamba yg muslim yg mendoakan saudaranya seislam tanpa pengetahuannya pasti akan di doakan malaikat dan berkata: "engkau juga akan mendapat seumpamanya"
  3. SENTIASA  bermanis muka ketika berjumpa sahabatnya...                                                      *"janganlah kamu meremehkan kebajikan sedikit pun, sekalipun dengan berjumpa temanmu dalam keadaan wajah yg ceria"
  4. SEGERA bersalaman ketika bertemu dengan temannaya...                                                           *Nabi SAW bersabda: "setiap 2 org islam yg berjumpa serta bersalaman pasti akan di ampunkan dosa keduanya sebelum mereka berpisah"
  5. amalan ziarah-menziarahi
  6. memberi hadiah
  7. MEMBANTU sahabat-sahabatnya yg dalam kesusahan..

No comments:

Post a Comment