hye guys..cheema here..welcome to my blog..harap korang enjoy wif my blog & feel free to drop your comment here..tq

Monday, June 27, 2011

Sape Cakap x Boley??

eh korang...btol ke kalo kite study mek course akaun, nak keje pun mesti,harus n wajib jg ambil dlm bdang akaun???btol ke weh??btol ke??????cer tlong aku jwb kan....pada pndapat korang cane??maklum je la..sume orng de pndapat masing2 kan...aku rasa aku fhm jg kot tok org2 yg ckp kalo ms study ambik akaun/business/IT/science computer nak keje t mesti cri dlm bidang tu jg...korang tny knp?ye la...sbb nye...ko da hbis kan masa ko brtahun2 lamanya tok study course tu..da berhabis duit ribu-riban (setiap course yg di ambil yuran nye lain2)..tetiba boleh x nak keje dlm bdang tu...x ke buang masa,duit n tenaga je ko study dulu tu????kan??

tu pada pemikiran aku...tp..pada pendapat aku la kan..aku rasa x slh kot study kos lain,keje bdang lain....sebabnye??sebabnye....kalo kite study in business ke,akaun ke, IT ke...tp ble nk keje kalo da bkn rezeki kt dlm bdang tu why not kite cba keje dlm bdang yg lain kan?tol x?nk tggu smpai ble....time apply keje x semestinya nk apply dlm bdang yg kt blajar je...blh jg apply keje yg di luar bidang kt...bnd baru kt boleh blajar...yg pnting kt tgk kat mane rezeki kt..kalo dlm bdang yg kt blaja, bagus la..advantage jg sbb kt da blajar ms study dlu...tp...kalo dlm bdang yg baru yg kt x tau, kt boleh blajar...sume bnd blh blajar...lgpun x de yg mustahil kat dunia ni..apa pun boleh skang...jgn jdi cam JAMBU..apa pun x boley.....ala...lgpun ramai je aku tgk skang ni..blajar ambil civil engineering la, IT la...tup..tup..time keje bdang akaun suda....pe cer??erm..tu la namanya rezeki....

g pun skang ni da x boley da nk memilih keje...lg2 tok yg fresh graduate..mmg la...jgn la korng memilih keje...mana yg ada tu korng rembat je..slagi de peluang kan....ckp org...sndri x igt...hahaha...ok la...bek aku brhnti stakat ni sblom aku merapu meraban tah pape tah jap g...jmp lg nnt....da...............

No comments:

Post a Comment