hye guys..cheema here..welcome to my blog..harap korang enjoy wif my blog & feel free to drop your comment here..tq

Monday, June 27, 2011

Hidup Ni Mudah..kan???

manusia suka complicated kan keadaan kan??kenapa eh?erm....ramai yg ckp hidup kite ni sbnrnya mudah je, tp kt sndiri yg jdi kan hdup kt complicated..ye ke?org yg ckp tu sbnarnya tau x pe yg dia cakap kan eh????aku rasa la kan..x de sape kat dunia ni saje2 je nk complicated kan hdup dia...sebenarnya samada hdup kite ni mudah atau x sume tu terpulang pada dri sndiri...terpulang pada dri kt  sndri tok mnilai hdup kt..x sume hidup org mudah n x sume jg hdup org complicated..kan?

pada aku la..hdup kite ni akn jd complicated dgn cara kite:
  1. menilai percakapan org len..maksud aku...bile ssorng tu brckp/mnulis..lain sbnrnya yg nk di sampaikan oleh org tu..tp lain pula yg di fahami oleh org lain...siapa yg complicated kan dri sndiri sbnrnya??c pnulis atau c pembaca???
  2. menilai perlakuan ssorng tu...maksudnya???ye r...sume org ada cara n gaya yg t'sndiri kan?samada org len suke atau x, blh trima atau x..tu la dri kite sbnrnya....kalo kt cuba menafikan dri kite sndri nnt org akn ckp kite hipokrit..tp kalo kt m'iyakan dri kt sndri plak..org akn ckp n pandang x puas hti plak dgn kte...erm...sape yg complicated kan dri sndri skang???c pelaku atau c pemerhati????
cer korang tolng pk2 kan..tol x pe yg aku tulis kan?kalo salah aku mnta maaf bnyk2 la..g pun ni cuma pndapat aku je...actually de bnyk g sbnrynya...bnyk yg aku trfikir kan hrtu..tp hr ni cume 2 tu je yg mmpu aku ingt...jd tu je la kot yg mmpu aku tlis...ok la....jmp lg nnt....salam...

No comments:

Post a Comment