hye guys..cheema here..welcome to my blog..harap korang enjoy wif my blog & feel free to drop your comment here..tq

Monday, June 13, 2011

AKHIRNYA!!!

da 2 minggu da aku hbis praktikal kat PMB...alhamdulillah..semua nye ok...kelam kabut ckit2 tu biasa la kan...erm...habis je praktikal jumaat 20 MAY 2011 malam tu aku demam...huhu..demam bukan sebab tersangat sedih nak tinggalkan PMB tu...tapi sebab aku mengalami kesakitan dekat sekitar leher aku..tetiba je..sangat x faham..angin x de ribut x de tetiba ada 2 ketul biji tumbuh kat leher..kiri n kanan...pe bende nye la tu kan...

esok nye aku pegi klinik date dgn doktor tu jap..cek punya cek skali dia cakap aku punye tonsil bengkak...paling ketara kat sebelah kanan...suda sgt merah....pastu dia bg ubat mcm biasa la..tahan sakit n antibiotik tu ubat wajib k...x kan miss punya...percaya la...untuk minggu pertama tu kira ok la...kurang sakit nye...

masuk minggu ke-2 lain plak citenya...bila nak menelan bukan men sakit lg tekak aku rasanya...nk kata sakit tekak x mungkin sebab lain beno rasanya...tau sgt aku cane rasanya kalo sakit tekak tu...ni mmg sah2 bkn skt tekak sbb sakit nye rasa mcm tekak aku bengkak...tp lg skali sebelah kanan ok..hanya sblah kanan shj...demam panas jgn ckp la kan....makan pun x selera..

pegi la klinik lg...skali doktor ckp aku punya tonsil tu da tumbuh ulser plak da...patut pun perit....doktor tu siap pesan lg soh jaga tonsil tu leklok...jgn smpai ulser tu membesar..kalo makin teruk katanya aku kene straight pegi hospital..x leh pegi klinik g da sbb tu da kira tahap bahaya.....huhuhu..tragis tol...ubt mcm biasa la...yg tadi aku ckp tu bende wajib k.....bayaran pun tok kali ni lebih lumayan la...kaya klinik tu tau...

erm....skang alhamdulillah da ok da rasanya...cuma aku kene kurangkan minum air sejuk...kalo kerap sgt minum air sejuk komfom sakit blik tonsil tu....so....katakan tidak pada ais...

tu kes 2 minggu slpas tamatnye praktikal aku...sebaik je hbis praktikal aku pun x le nk update blog aku..sebabnya??????ha............sebabnye laptop aku problem plak da kat tempat nk cucuk cable modem tu...tah pe problemnya tah..aku pun x tau....thats why la aku x update2 blog aku..

ni skang ni aku tengah keje plak kat PMB..part time je...selama 3 bulan...dan....AKHIRNYA dapat jg aku update blog aku yg tergendala selama 2 minggu lepas.....hihihihi.......sonok dapt update blog...tp x sonok ble kene keje.....................huhuhu....boley???

No comments:

Post a Comment